Seinäruusut elämän lavatansseissa

Kommentoi 24

Suomalaisen miehen osa on rankka.

Ajatellaan vaikkapa hyvää ystävääni, joka erehtyi menemään naimisiin ei-niin-kovin-viehättävän naisen kanssa.

Ystäväni ajatteli inhimillisesti, että naisen luonne on ulkonäköä tärkeämpi – ja saa nyt maksaa kalliisti virheestään.

Peilin edessä turhan hyvin viihtyvä vaimo on kuulemma alkanut panostaa ulkonäköönsä, mikä ei ole ollenkaan halpaa lystiä.

Rasvaimuihin, ripsien pidennyksiin ja rakennekynsiin on mennyt tuhansia euroja eikä ystäväni huomaa vaimossa minkäänlaista muutosta – ainakaan parempaan suuntaan.

Viimeinen niitti oli rouvalle hankittu laserkäyttöinen karvanpoistolaite, joka maksoi enemmän kuin ystäväni iskuporakone. Ja se oli sentään markkinoiden paras: kolme nopeutta ja kaksi pyörimissuuntaa.

Nyt on pariskunnan yhteinen tili suljettu ja ystäväni kärvistelee kotonaan ilman MM-kisaoluita.

Uskokaa tai älkää, mutta olen kuullut naisesta, jolle tehtiin kasvojenkohotus ja sen jälkeen kasvojenlasku, koska ensimmäinen operaatio epäonnistui. Naama kyllä pingottui oikeaoppisesti, mutta oikea nenän paikka jäi katsomatta.

Naisen nenä oli uudessa naamassa kuin kerrosten väliin jäänyt hissi.

Ymmärrän, että naisilla on sisäänrakennettu tarve kaunistautua miestä varten.

Ai miksi? Siksi, että kauniit naiset vetävät miehiä puoleensa kuin kärpäspaperi kärpäsiä, mutta rumilla on taipumus jäädä seinäruusuiksi arkielämän lavatansseissa.

Luonto on julma, sillä seinäruusut haalistuvat ajan myötä ja parinmuodostusta edistävä lavahumppa lakkaa heidän osaltaan soimasta.

Seinäruusujen onneksi naisia voidaan remontoida kuin vanhoja taloja. Julkisivua voidaan rempata, alapohjaa vahvistaa ja eristeitä lisätä. Sopiviin paikkoihin tietysti.

24 kommenttia Kommentoi

Kommentit

12.5.2012 22:27

Kun varttuneen naisen kasvoja on kiristetty monta kertaa on syytä varoa, ettei viimeisellä yllätä sitten leukaparta.........

12.5.2012 22:31

SIKA!!!!

12.5.2012 23:55

Ai mää vai? Vai Satunnainen h -mies? Vai molemmat?

12.5.2012 23:02

Sori vaan, mutta purskahdin kyllä nauruun muutaman kerran kuvaamasi tarinan käänteiden kohdalla.
Draaginen tarina se kaikenkaikkiaan on, muttei sellaista asiaa - johon ei myös humoristisia piirteitä liittyisi.

Onhan tuo nyt ihan täysin arvostelukyvytön tuo mieskin ollut vaimoa valitessaan. Saa pitkälti syyttää itseään.

On sinultakin täysin sivistymätöntä nimitellä ketään seinäruusuksi ja pilkata ihmisen ulkonäköä, joka kenties on johtanut mainitsemiisi ongelmiin heidän avioliitossaan.

Syyt on syvemmällä ja ne voivat olla moninaiset, eipä ole yhtä syyllistä tässäkään jutussa.

12.5.2012 23:08

Tämä edellinen kommentti oli tarkoittettu vastaukseksi sille Satunnainen sikailija, vai ... mikä se oli... kirjoittelijalle.

Luin artikkelin uudestaan ja tulin siihen tulokseen, että olin liian KORREKTI omassa kommentissani, joten kovemman volyymin paikka tähän tuli!

13.5.2012 22:46

Viikonloppuna, jolloin valmistaudutaan juhlimaan äitiä, siis NAISTA, läjäyttää Helsingin Uutiset silmille mitä tökeröimmän "pakinan". JK halveeraa taas naisia (onhan hänen tyyliinsä jo totuttu), mutta nyt kiehahti.

Eikö varakkaalla lehtiyhtiöllä ole tarjota töitä ei-sovinistille pakinoitsijalle, joka kirjoittaisi napakasti ja hauskasti eikä tölvisi ketään, ei naista eikä miestä?

14.5.2012 17:45

tämä kertoo vaan Uusimaan tasosta, ei mistään muusta. Kyseistä lehteä ei meille tule, ei nyt eikä koskaan. Nytkin eksyin tänne sivulle kun löysin muista lehdistä Porvoossa tehdystä etsinnästä, kun polkupyörä löytyi laiturilta, mutta eipä tietenkään porvoolaislehden nettisivuilta löydy asiasta mitään. Äänestäkää ihmiset "jaloillanne", vaikka kuinka paikkakunnan oma lehti niin joku taso tulisi silti olla.

14.5.2012 20:10

Älä hyvä ninah polkupyöriä etsiessäsi eksy tällaiseen Länsiväylä paikallislehteen. Pidättäydy sinä, vaan niissä Porvoolaislehdissäsi, jotta laatu säilyisi. Äläkä missään tapauksessa lue mitään muutakaan sehän voi näet avartaa näkemyksiäsi, kun paljon lukee niin tietää enemmän!

14.5.2012 18:13

Näin Äitienpäivän jälkeen uskaltaa jo pistää viestiä? Tiedän, että räjähtää käsiin. Vaan
jos sittenkin. Naisväellä pitää olla pillerit joka hommaan. Siihenkin, mutta siitä ei nyt.
Jos ei ole kivaa,niin. Jos on liian kivaa,niin. Jos tavallista, niin. Jos ei tavallista,niin. Jos
nukuttaa, niin. Jos ei nukuta, niin.
Jos vanha, niin. Jos liian nuori,niin. Jos se nykyinen, niin.
Jos ei paniikkia, niin. Jos paniikkia,niin.
Työpaikat erikseen, niin.

Miehille yksinkertaista, vaan ei mitenkään sallittua. KOSKENKORVAA pullo, niin.

14.5.2012 19:44

Luinpa minäkin tämän herrasmiehen jutun, mutta ei oikein naurattanut. Kertoili vaan tyhmästä kaveristaan joka meni vääriin naimisiin, no sehän ei ole mitään uutta kuinka moni raukka on väärän akan / ukon ottanut, mutta sitä minä ihmettelin miten jonkun naama voi näyttää HISSILTÄ? En ikänäni ole nähnyt hissinaamaista naista! Lähetä nyt hyvä mies kuva siitä hissinaamaisesta naisesta. Toivoopi eräs jonka nimi ei ole teräs!

15.5.2012 21:44

Jos kirjoittaja olisi nainen (joka kirjoittaisi miehistä), niin kommenttiosio olisi täynnä myötäileviä kirjoituksia. Tämä on fakta.

16.5.2012 00:18

Eikö miehen älykkyysosamäärää tarvita mihinkään?
Ei edes vaimon valintaan?
No ei tietenkään, koska miehellä ei ole todistettavasti älykkyyttä tilanteessa, jossa vaimoa valitaan.
Stestosteronit sen tekevät!!
Ja sen huomaa - avioerotilastoista!!

16.5.2012 00:32

Katkeroitunut ja ulosheitetyksi tullut mies kirjoittaa noita myrkyllisiä kommentteja naisista.

On surullista, että äitiensä hylkäämiä poikia on yhä enemmän keskuudessamme.
Kuka korvaa äidin-rakkauden näille katkeroituneille ja hylätyksi tulleille??

16.5.2012 09:48

Xantippa pieni, yritä ymmärtää lukemaasi. En etsinyt polkupyöriä, vaan uutista, joka valtakunnallisissakin lehdissä uutisoitiin. Tarkempaa tietoa siis. Luen paljon, kirjoitan ja julkaisen.. mutta pyrin silti säilyttämään jonkunlaisen tason ja sitä odottaisin muiltakin lukijoilta sekä kirjoittajilta, jopa harrastelija -sellaisilta. No, jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla ottaa, kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä. Väännetäänkö rautalangasta että Xantippakin pysyy kärryillä?

16.5.2012 10:22

kylhän se niin on että naiset tuhlaa suotta ulkonäyn kohentamiseen .esim.värjätään hiuksia
myrkytetään itseä voimakkailla väriaineilla ..päänkivut.poskiontelotulehdukset.jne.
sisäinen kauneus unohtuu kun keskitytään ulkokuoreen joka kuitenkin on sivuseikka
elämässä siis olkaamme sellaisia miksi luonto on meidät naiset luonnut.:-)

16.5.2012 10:35

Sulkeeko Positiivin mielestä ulkoisen kauneuden vaaliminen pois sen, että vaalisi myös sisäistä kauneuttaan? Minusta ne eivät ole toistensa vastakohtia, vaan ihan nätti ja siisti ihminen voi olla myös mukava ja yhtävällinen. Usein - ei toki aina - ulkonäkönsä laiminlyövä ihminen laiminlyö myös henkistä puoltaan eli on usein hyvinkin ikävä ja epäystävällinen.

16.5.2012 11:01

Ninah ihan pikkuisen oli vain hurttia huumoria. Toivon ettet kovasti pahastunut? Hyviä luku hetkiä toivoopi nimimerkki!

16.5.2012 11:04

Nainen on alkanut panostaa ulkonäköönsä eli hän on löytänyt uuden paremman miehen, jonka vuoksi peilailee itseään. Vanha saa kohta kenkää.

16.5.2012 13:12

onpa paljon tosikkoja liikkeellä :) jos tuollaisista kirjoituksista ottaa näin pahasti herneen nenään niin ei taida elo kovin herkkua olla...
Nauttikaa täysin siemauksin tästä lyhyestä täällä olosta ja naurakaa moisille jutuille...

16.5.2012 16:18

Kevään tähän asti makeimmat naurut hörähti tälle:D

Kiitos!!

17.5.2012 13:03

Sarkasmi on vaikea laji, sekä kirjoittajalle että lukijalle.. ;

17.5.2012 15:19

Kirjallinen viestintä ylipäänsä on vaikea laji.
Siitähän puuttuvat kaikki fyysisesti tuotetun puheen ulkoiset elementit, joista sanottava asia saa vivahteita.

17.5.2012 16:37

Satunnainen herrasmies, muistathan Länsiväylän ensi numeroon laittaa sen HISSINAAMAISEN naisinehmon kuvan! Odotan sitä innolla, kun koskaan ei ole vastaan tullut moista kummajaista. Mahtaa olla näky ainaskii erikoinen ja kateelliset eukot voisivat ottaa opikseen! Mä odotan sitä.

20.5.2012 12:50

Eikö ketjussa kirjoittavat miehet hyväksyneet naisen ulkonäön sellaisenaan? Kirjoituksessa kävi ilmi, että nainen itse näki kasvoissaan korjailun tarvetta. Yksi hänen havaitsemistaan huomioista oli se, ettei hänen nenänsä sopinut enää muunneltuihin kasvoihinsa.

Mikä oli pöyristymisen syy? Sekö, että miehet suhtautuvat varauksella terveiden kasvojen uudelleen muotoiluun?

Osallistu keskusteluun

Tämän kentän sisältö pidetään yksityisenä eikä sitä näytetä julkisesti.
  • Kirjoita rakentavasti, asiallisesti ja keskustelua edistävästi.
  • Älä esitä sukupuoleen, ikään, syntyperään, kieleen, uskontoon, vammaisuuteen tai henkilökohtaisiin ominaisuuksiin kohdistettuja asiattomuuksia.
  • Älä levitä huhuja tai valheita.
  • Käytä asiallista ja hyvää kieltä, älä kiroile.
  • Älä yllytä rikokseen tai väkivaltaan.
  • Älä laita viestiisi linkkejä laittomaan tai epäasialliseen materiaaliin.
  • Älä mainosta.
  • Älä käytä ylipitkiä lainauksia. Jos lainaat jotain toista kirjoittajaa tai sivustoa, mainitse lähde.