Siihen, missä ruoka- ja muut päivittäistavaraostokseni teen, vaikuttaa paitsi hinta, myös luotettavuus. Käytännössä se, että tuotteen hinta on sama hyllyn reunassa, palvelutiskin kyltissä ja vaa’alla kuin sitten kassallakin. Ikävän usein käy niin, että joko vaa’assa tai kassalla on systeemissä toinen hinta. Ihmeellistä, että heitto tuntuu olevan aina kauppiaan hyväksi. Tätä tapahtuu joissakin myymälöissä enemmän kuin toisissa. Toki asian yleensä saa selvitettyä ja liikaa maksetun osuuden takaisin, mutta se tarkoittaa muiden asiakkaiden seisottamista kassajonossa selvittelyn ajan, tai odottelua infossa, kun ensin saadaan joku ko. osastolta kiinni ja hänet sitten löytämään ja tarkistamaan halutun tuotteen hinta. Kyse ei ole suurista rahoista, vaan juuri siitä luotettavuudesta. Ei huvita käydä kaupassa, jossa joka kertaa joutuu käyttämään aikaa saadakseen oikean hinnan.