Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Vihdin kunta otti käyttöön uuden chat-palvelun – virtuaalinen Kunta-Kati vastaa kysymyksiin ympäri vuorokauden

Vihdin kunta on ottanut verkkosivuillaan käyttöön virtuaalisen assistentin Kunta-Katin, tiedottaa Vihdin kunta. Kunta-Kati vastaa hänelle esitettyihin kysymyksiin chat-ikkunassa ympäri vuorokauden.

– Alkuvaiheessa Kati osaa vastata yleisimpiin kuntaa ja esimerkiksi sote-palveluja koskeviin kysymyksiin. Tarvittaessa kysyjä ohjataan ottamaan yhteyttä henkilökohtaisesti kunnan asiakaspalveluun, kertoo kunnan hallintojohtaja Noora Nordberg tiedotteessa.

Palvelu on jo käytössä muun muassa Kuusamossa, Riihimäellä, Porvoossa ja Hämeenlinnassa. Kunta-Katin taustalla oleva tekoäly oppii jatkuvasti.

– Näin käyttöönottovaiheessa Kunta-Kati on vielä harjoittelija, joka ei välttämättä osaa antaa täsmällistä vastausta ihan kaikkeen. Mitä enemmän Kunta-Katia käytetään, sitä enemmän se oppii ja pystyy palvelemaan aina paremmin. Jatkossakin Kunta-Kati toimii täydentävänä kanavana, se ei korvaa täysin perinteistä asiakaspalvelua puhelimitse tai sähköpostitse, sanoo Nordberg.

Myös tietosuoja on Kunta-Katilla hallussa. Keskusteluja käsitellään nimettömästi ja kaikki henkilötietoihin viittaava data poistetaan ennen keskustelun tallentumista. Käyttäjä voi myös halutessaan itse poistaa keskustelun.

Chat-ikkuna löytyy kunnan verkkosivujen www.vihti.fi oikeasta alakulmasta.