Vihdin kunnan näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa halutaan parantaa.
Kuntakuvaa vahvistavaa positiivista viestiä jakamaan kutsutaan kaikki vihtiläiset sosiaalisen median eri alustoilla yhtenäisen aihetunnisteen tai aihetunnisteiden alla.
Sosiaalisella medialla on nykyään yhä suurempi vaikutus siihen, millainen mielikuva esimerkiksi yrityksestä tai paikkakunnasta ihmisten mielissä syntyy. Kuntienkin on oltava läsnä siellä, missä mielikuvia rakennetaan.
– Vaikka Vihdin kunnan viestinnän henkilöstöresurssit ovat juuri kolminkertaistuneet, ne ovat silti somessa tapahtuvaan viestintään varsin rajalliset. Tästä syystä on erittäin tärkeää, että saamme kaikki vihtiläiset levittämään positiivista viestiä mainiosta kunnastamme sosiaalisissa medioissa, totesi Keskustan valtuustoryhmän valtuustoaloitteen aiheesta esitellyt Eerikki Viljanen.
– Kuntamme vuoden kiinnostavin kausi, kesä, on kohta käsillä. Ehdotamme, että kunnan somenäkyvyyden parantamiseksi selvitettäisiin mahdollisuutta kilpailun lanseeraamiseksi tulevan kesän ajaksi esimerkiksi paikallisten yrittäjien ja yhteisöjen kanssa. Kilpailu voisi olla sellainen, että osallistua voisi kuka tahansa, millä tahansa somen pääalustalla.
– Osallistumiseksi laskettaisiin positiivinen kesäjulkaisu Vihdistä ennakkoon sovitulla aihetunnisteella. Tehokkainta olisi käyttää yhtä aihetunnistetta, esimerkiksi #visitvihti tai #vihtimainittu tai #vihtitutuksi, Viljanen ehdottaa.