Markku Pietilä:
– Ely on nykyisessä muuttuneessa toimintaympäristössä paras. Yhdessä muiden ely-kuntien kanssa muodostamme merkittävän joukon, jolla on tarve liikkua pääkaupunkiseudulle.
Anu Rajajärvi:
– Ely käy välivaiheeksi. Vihdin on pyrittävä aktiivisesti HSL:n jäseneksi. Sitä kautta saamme toimivan ja kattavan palveluverkon sekä yhteisen lipputuotteen. Tämä on myös ekoteko.
Veli-Matti Laitinen:
– Ely-malli saadaan nopeammin käyttöön, se on kustannustehokas, liikennöinnin määrä sama, lipputuote yhteensovitettavissa SL:n kanssa. Onko valtion ja kuntien lisätukea saanut HSL konkurssikypsä?
Mikko Lasanen:
– Ely on malleista käyttökelpoisin palvelu- ja kustannustasoltaan. Duo-lippu mahdollistaa yhteisen lipputuotteen HSL:n kanssa. Junan myötä sitten HSL:ään.
Ida Välimaa:
– Ely-malli on huomattava parannus nykytilanteeseen, mutta HSL on ajankohtainen viimeistään junan tullessa. HSL:ään liittyy etuja yhtenäisestä lipputuotteesta innovatiivisuuteen.
Hanna Nevantausta:
– Ely-malli on parempi kuin ei mitään, mutta olisi pitänyt rohkeasti valita HSL jo nyt. Tulevaisuudessa se on pakollinen, jotta paikallisjunaliikenne onnistuu.
Päivi Åhlgren:
– Ely-ratkaisu on nyt oikea. Sen järjestämät palvelut on toiminnassa jo syksyllä 2023. HSL:n viive olisi liian pitkä sekä kulut ja palvelutaso avoimet ilman uutta selvitystä.